Ik dacht dat ik een draadje over dit project zou beginnen. Ik raakte geïnspireerd door de andere TDI-omgebouwde Audi's die op internet te vinden zijn. Oilme beweerde dat zijn auto gemiddeld meer dan 45 mpg reed, en dat was het laatste wat ik nodig had om de praktische bruikbaarheid van deze ombouw te rechtvaardigen.
Ik rijd dagelijks in een mk2 1.6td en ben dol op de MPG, maar ik mis quattro zo erg, vooral in de winter.
Het plan is om een AHU tdi in een 1990 90q 20v te bouwen.
Het basisplan is dit
-standaard 01a en aandrijflijn (*update, heb 4.11 eindaandrijving TDI 01e van een euro b5 quattro TDI*)
-clutchnet stage 3 full face koppeling (voor het geval ik de smaak te pakken krijg voor een grotere turbo en mega koppel (*update, clutchnet is waardeloos en heeft me de koppeling nooit gestuurd. Moest ze via mijn bank terugboeken om mijn geld terug te krijgen. Ben gegaan voor een spec stage 2+ 228mm koppeling voor een 2.0 fwd 80.*)
-standaard ahu motor en turbo, grotere injectoren en tuning (met volledige tdi kabelboom en ecu)
-front mount radiator en intercooler
-2.0 80 fwd vliegwiel
-beide subframes reviseren en alle andere dingen repareren die ik aan het chassis vind
-alle tdi accessoires gebruiken, stuurbekrachtigingsleidingen aanpassen om 90 stuurhuis en tdi PS pomp te gebruiken
-vacuüm rem conversie
Het wordt een project met langzame voortgang, in de hoop het tegen de volgende zomer in de auto te hebben draaien. De motor liep op plantaardige olie, dus ik zal de kop en één zuiger eruit halen en kijken of hij van binnen kapot is. Dan moet ik hem mogelijk reviseren, afhankelijk van wat ik vind.
Hier draait de donor, loopt goed, start gemakkelijk, die kleine turbo klinkt cool.
De donormotor gisteravond eruit gehaald, een beetje schoongemaakt.
Best cool quattro script
Ik rijd dagelijks in een mk2 1.6td en ben dol op de MPG, maar ik mis quattro zo erg, vooral in de winter.
Het plan is om een AHU tdi in een 1990 90q 20v te bouwen.
Het basisplan is dit
-standaard 01a en aandrijflijn (*update, heb 4.11 eindaandrijving TDI 01e van een euro b5 quattro TDI*)
-clutchnet stage 3 full face koppeling (voor het geval ik de smaak te pakken krijg voor een grotere turbo en mega koppel (*update, clutchnet is waardeloos en heeft me de koppeling nooit gestuurd. Moest ze via mijn bank terugboeken om mijn geld terug te krijgen. Ben gegaan voor een spec stage 2+ 228mm koppeling voor een 2.0 fwd 80.*)
-standaard ahu motor en turbo, grotere injectoren en tuning (met volledige tdi kabelboom en ecu)
-front mount radiator en intercooler
-2.0 80 fwd vliegwiel
-beide subframes reviseren en alle andere dingen repareren die ik aan het chassis vind
-alle tdi accessoires gebruiken, stuurbekrachtigingsleidingen aanpassen om 90 stuurhuis en tdi PS pomp te gebruiken
-vacuüm rem conversie
Het wordt een project met langzame voortgang, in de hoop het tegen de volgende zomer in de auto te hebben draaien. De motor liep op plantaardige olie, dus ik zal de kop en één zuiger eruit halen en kijken of hij van binnen kapot is. Dan moet ik hem mogelijk reviseren, afhankelijk van wat ik vind.
Hier draait de donor, loopt goed, start gemakkelijk, die kleine turbo klinkt cool.
De donormotor gisteravond eruit gehaald, een beetje schoongemaakt.

Best cool quattro script

