Automobiles Forum banner
1 - 20 of 300 Posts

death 4kqt

· Registered
8,150 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik dacht dat ik een draadje over dit project zou beginnen. Ik raakte geïnspireerd door de andere TDI-omgebouwde Audi's die op internet te vinden zijn. Oilme beweerde dat zijn auto gemiddeld meer dan 45 mpg reed, en dat was het laatste wat ik nodig had om de praktische bruikbaarheid van deze ombouw te rechtvaardigen.
Ik rijd dagelijks in een mk2 1.6td en ben dol op de MPG, maar ik mis quattro zo erg, vooral in de winter.
Het plan is om een AHU tdi in een 1990 90q 20v te bouwen.

Het basisplan is dit
-standaard 01a en aandrijflijn (*update, heb 4.11 eindaandrijving TDI 01e van een euro b5 quattro TDI*)
-clutchnet stage 3 full face koppeling (voor het geval ik de smaak te pakken krijg voor een grotere turbo en mega koppel (*update, clutchnet is waardeloos en heeft me de koppeling nooit gestuurd. Moest ze via mijn bank terugboeken om mijn geld terug te krijgen. Ben gegaan voor een spec stage 2+ 228mm koppeling voor een 2.0 fwd 80.*)
-standaard ahu motor en turbo, grotere injectoren en tuning (met volledige tdi kabelboom en ecu)
-front mount radiator en intercooler
-2.0 80 fwd vliegwiel
-beide subframes reviseren en alle andere dingen repareren die ik aan het chassis vind
-alle tdi accessoires gebruiken, stuurbekrachtigingsleidingen aanpassen om 90 stuurhuis en tdi PS pomp te gebruiken
-vacuüm rem conversie

Het wordt een project met langzame voortgang, in de hoop het tegen de volgende zomer in de auto te hebben draaien. De motor liep op plantaardige olie, dus ik zal de kop en één zuiger eruit halen en kijken of hij van binnen kapot is. Dan moet ik hem mogelijk reviseren, afhankelijk van wat ik vind.

Hier draait de donor, loopt goed, start gemakkelijk, die kleine turbo klinkt cool.

De donormotor gisteravond eruit gehaald, een beetje schoongemaakt.
Image

Best cool quattro script
Image

Image

Ik heb dezelfde swap overwogen:) Succes!!!

Zeer mooie opstelling. Blij dat ik een beetje kon helpen. Die 90 heeft dezelfde platina Q-script interieur als de mijne. Erg mooi. Ik zal deze in de gaten houden.

Geweldig. Maak er ook een voor mij.

Discussion starter · #7 ·
AudiSport4000 said:
Hé, geweldig project, Dana. Ik wou dat ik meer wist over diesels, want dit zou een cool project zijn voor de toekomst.

Laat de waanzin beginnen :)
:D
Ik denk dat het super cool zal zijn om een Quattro met hoge mpg en behoorlijk koppel te hebben. Diesels zijn eigenlijk vrij eenvoudig, en het bedradingsgedeelte van de swap lijkt op een Audi-swap van het type 10vt of 20vt. Er is behoorlijk wat info op het web over tdi-swaps in andere voertuigen. Oudere diesels zijn nog eenvoudiger, niet veel voor hen.
Ik denk dat dit ding geweldig zal zijn, de enige valkuil kan de standaard gearing zijn. Het kan me dwingen om een 6-versnellingsbak in te bouwen, of tdi 4e en 5e versnellingen te krijgen voor de 01a. Hoe dan ook, dat is niet goedkoop, en wil die in eerste instantie vermijden.

Discussion starter · #8 ·
NiTeC said:
custom mounts for that AHU eh? are you building it up at all or using stock? I bored mine out to 2.0 using passat BEW pistons...cheap power with a Holset on there too...

will keep my eye on this as well...clean car for sure
voorlopig, standaard motor en turbo met grotere injectoren en een tune. Van plan om custom mounts te maken van een of andere soort, dat zal me duidelijker worden als ik de motor in de motorruimte zet en zie waar ik mee bezig ben. De auto is best schoon, heeft een paar nare maar zeer geïsoleerde roestplekken die ik nog niet eerder op een van deze heb gezien. Gelukkig zitten ze allebei op plekken die goed gerepareerd en verborgen kunnen worden. De lak en het interieur zijn geweldig gezien de leeftijd en 290k mijl.

Graaf het op, doe wat dieselreiniger in de gloeibou gaten en laat het een nachtje zitten voordat je alles uit elkaar haalt. Als er ringen vastzitten door het vet, maakt dat ze los...

Discussion starter · #10 ·
scubagli said:
Dig it, put some diesel purge down the glow plug holes and let it sit over night before you pull it all apart. If any rings are hung up from the grease that will loosen them up....
goed idee, ik heb wat MMO (ik weet niet zeker of dit echt iets doet) er een goed uur in laten zitten voordat ik het afvoerde en de motor uit elkaar haalde) Ik duim dat dit ding niet een van die horrorverhalen met vet van binnen wordt, zoals zoveel foto's die rondzweven op de tdi-pagina's.

Discussion starter · #12 ·
Welnu, hier is de clou. Ik sprak met een monteur die eraan had gewerkt en hij had een paar jaar geleden de motor en de IP vervangen omdat de dame het zwaar had verknald met groente. Hij zei dat de ringen volledig vastzaten. Maar ik vond daarna bonnen waaruit bleek dat ze iemand had betaald om het groentesysteem te reviseren. Het was redelijk goed opgezet met een verwarmde tank, volledig verwarmde leidingen, temperatuurmeters, dubbele spoelkleppen en een alarm dat afgaat als je naar groente overschakelt voordat de juiste temperatuur is bereikt. Duimen.

Ik hou van het gelach na het maken van de eerste grote vuurbal

Discussion starter · #16 ·
Die heeft de armharen op mijn rechterarm verwijderd. Mijn gezicht zat ook onder de roet. Ik ben stijlvol.

Zeer goede conversies

Ik ken een 90 in het VK met een TDI quattro conversie. Dit was mijn fwd tdi die ik ombouwde naar 6-speed quattro met de latere a4 quattro motor

Image

Image

De EGR-klep afsluiten is de moeite waard
Ik heb ze gehoord met een rechte uitlaat die best goed klinkt

In mijn 1.9tdi passat met een 90 pk motor haalde ik gemakkelijk 50+.

Discussion starter · #19 ·
Ik was van plan om te rijden met de EGR geblokkeerd en met een 2,5" rechte pijp vanaf de turbo.

Bedankt

En ja, dat zou goed zijn. Ik ken plaatsen in het VK die goedkoop chips etc. voor deze motoren leveren. Zelfs Engelse eBay doet ze.

Ik herinner me mijn eerste tdi fwd avant met de 90 pk motor, een volle tank van vol tot leeg, waardoor ik midden op het platteland strandde en naar het benzinestation moest lopen, kreeg ik precies 666 mijl en dat was het grootste deel van de reis vol gas.

Een paar S2 forumleden met fwd tdi's haalden 8-1000 mijl door het rustig aan te doen, het was een beetje een spel om te zien wie de magische 1000 mijl per tank kon halen.

1 - 20 of 300 Posts